Van Jackson naar West Yellowstone - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Hilda Bouma-Aardema - WaarBenJij.nu Van Jackson naar West Yellowstone - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Hilda Bouma-Aardema - WaarBenJij.nu

Van Jackson naar West Yellowstone

Door: Hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda

31 Augustus 2016 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Vandaag een dag vol met verhalen:). Voor het ontbijt nog steeds niet zeker of de South entranche open was, maar na het ontbijt groen licht, we kunnen de route volgen die we wilden. Onder weg weer bizons gezien, deze keer veel dichter bij de weg en een ranger die uitleg gaf, heel erg leuk. We zien nog steeds de rook, en als we bij het afgesloten gedeelte komen snappen we waarom het dicht moest. Het vuur heeft een deel van het bos aan de rechter kant verwoest, maar is ook de weg overgegaan. Firefighters stonden op een parkeerplaats uitleg over hun werk te geven. We hebben vandaag eigenlijk de hele dag een brand lucht geroken.
Bij Old Faithfull aangekomen duurde het maar 30 minuten voordat de geiser ging spuiten, ook weer een bijzondere belevenis.
Eigenlijk wilden we nog naar de prismatic pool, maar omdat we toch 3 dagen hier blijven en het al later werd zijn we door gereden. Na een minuut of 10 hadden vlak voor, en achter de auto een overstekende ELK, joh wat zijn die beesten groot als ze vlak voor je auto oversteken. De auto heeft ABS, zeker weten.
Een stuk verder een bizon naast de weg, en waarschuwingen voor brandwerkzaamheden verder op. En helaas is er alweer een nieuwe brand haard bij hier vlakbij. We zijn vanmiddag echt langs de vuur haard gereden. Maar omdat er zoveel voorlichting en uitleg gegeven wordt, zijn we geen moment bang geweest. De mannen weten wat ze doen, en als er gevaar is grijpen ze in.
We zijn veilig in ons hotel en hadden een grandioze dag.

• 31 Augustus 2016 - 08:53

Coby:

Jongens wàt een belevenissen! Spannend om de dieren zo dichtbij te zien en heavy dat die branden zo om jullie heen komen. Liefs uit zonnig Snits