Aangekomen in Slovenie - Reisverslag uit Ribčev Laz, Slovenië van Hilda Bouma-Aardema - WaarBenJij.nu Aangekomen in Slovenie - Reisverslag uit Ribčev Laz, Slovenië van Hilda Bouma-Aardema - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Slovenie

Door: Douwe

Blijf op de hoogte en volg Hilda

05 Juni 2019 | Slovenië, Ribčev Laz

Vanmorgen redelijk vroeg, rond 09:00 uur, vertrokken vanuit Ramsau. Een reis van ruim 200 kilometer duurde tot voorbij 14:00 uur. Het schoot niet op, overal wegwerkzaamheden en was de weg niet opgebroken, dan waren er wel witte lijnen-trekkers bezig. Toen we BLED inreden gelijk maar aangestoken bij het Informatiecentrum. Dat leverde mooie suggesties op, -voor de dag van morgen-, om in BLED te verblijven. Ons hotel bleek nog 20 kilometer verderop te zijn, bij een ander meer dan dat van BLED. In het hotel "Bonhinj" was de kamer al klaar en mochten we er al in. Mooie ruime zonnige kamer met 4 ramen uitkijkend op de tuin. Ook hier bij de receptie geïnformeerd naar wat er te doen was in de omgeving en onder het genot van een gratis kopje koffie besloten hier in het meer rond te lopen. Voor de kenners: voor de stappenteller bleek dat ruim 20.000 stappen te zijn.
Redelijk vermoeid de warme maaltijd genoten in een restaurant naast ons hotel. Nu met de benen omhoog via de Ziggo app het journaal even volgen, ook nu met de nieuwere regels hebben we nog steeds geen pensioendatum in zicht, weer tussen wal en schip. Nu nog even met een boekje in een hoekje, morgen gaan we BLED verkennen.