Labin dag 2 en 3 - Reisverslag uit Labin, Kroatië van Hilda Bouma-Aardema - WaarBenJij.nu Labin dag 2 en 3 - Reisverslag uit Labin, Kroatië van Hilda Bouma-Aardema - WaarBenJij.nu

Labin dag 2 en 3

Door: Douwe

Blijf op de hoogte en volg Hilda

17 Juni 2019 | Kroatië, Labin

En dan ben je ineens 2 dagen verder. We zitten hier "in the middle of nowhere". Het enige wifi signaal is van de receptie van het hotel en amper beschikbaar. Dus nu even een studie gemaakt " hoe maak ik van mijn telefoon een hotspot". Het is hier goed toeven ondanks de temperatuur van weer ruim boven de 30. We zouden gisteren een lange rit maken maar die werd ons ontraden door onze hoteliers, op zondag is iedereen onderweg naar de familie en de rest, gezien het warme weer, naar het strand. En inderdaad, toen we dan gisteren maar de korte trip naar de naburige stad Labin hebben gedaan was dat te merken, waar je ook maar kon parkeren stond een auto, op de stoep, in de berm, tussen de bomen, op de rotsen, naast de rotsen. Ook wij konden zo'n plekje vinden. Langs de strandboulevard geflaneerd. Daarna verkast en de oude stad Labin, gesticht rond 1100-1200 bezocht. Die stad ligt op een heuvel, nog compleet met stadswallen met kanonnen en uiteraard een boven alles uitstekende kerk. De reis van gisteren naar vandaag geschoven. Naar Porec. Daar de Eufratius basiliek bezocht in de oude stadskern, zodanig oud en mooi dat het zelfs beschermd Unesco erfgoed is. Al slenterend was de dag zo weer om en hebben we ons weer bij het kleine hotel gemeld voor het avondeten. Dat gaat lekker gemoedelijk met een grap (ik heb geen droge wijn, alle wijn is nat) en en grol (het koffieapparaat is stuk, hier heb je heet water en wat koffiebonen er in opgelost) van de hotelier in de bediening en zij in de keuken samen met nog een hulp. Iedereen eet buiten, met zicht op een lager gelegen weide met daarin 2 ezel dames en sinds vanmorgen een ezel meneer, maar de dames schoppen hem aan de kant. Daarnaast nog 2 honden, een kat en een tafel met een krat met 3 kleine kippetjes waarvan de hotelier tegen elke nieuwe gast zegt dat hij die morgen aan het spit rijgt en dat vervolgens heel serieus voordoet hoe dat gaat. Iedereen bestelt dus vlees....
Morgen hier nog een volle dag, dan staat Pula op het programma.