Wall, Badlands - Reisverslag uit Rapid City, Verenigde Staten van Hilda Bouma-Aardema - WaarBenJij.nu Wall, Badlands - Reisverslag uit Rapid City, Verenigde Staten van Hilda Bouma-Aardema - WaarBenJij.nu

Wall, Badlands

Door: Hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda

09 September 2016 | Verenigde Staten, Rapid City

De dag begon met regen en een temperatuur die behoorlijk lager lag dan gisteren en een flink harde wind. Al met al een gure dag.
Toch was het een leuke dag in de Badlands, en wat dit weer ook oplevert zijn prachtige wolkenvelden. Het leuke in deze parken is dat je regelmatig een ranger ergens kan treffen die uitleg geeft over de dingen die je zien kan.
Vanmiddag zaten we weer vast, deze keer in een kleine kudde Bighorn sheep, waarvan de bok tijden lang voor een auto bleef staan. Wij stonden vrij ver naar achteren maar toch de dader nog op de foto kunnen zetten.
We merken allebei dat we de afgelopen weken veel indrukken hebben opgedaan en dat we vandaag niet overal zijn gestopt.
Vanavond nog wel een wandeling gemaakt en een prachtige zonsondergang gezien.
Morgen gaan we afzakken richting Denver-Boulder, maar niet helemaal want we willen niet hele dagen reizen.

Het weer in Amerika is redelijk van slag als we de newszenders mogen geloven. De tropische stormen in Florida zorgen voor grote overstromingen, in Yellowstone is het rond het nulpunt s' nachts wat normaal pas eind oktober zo is. In NewYork dit weekend dik 90 tot 100F, wat ook raar schijnt te zijn.