De berg op - Reisverslag uit Bad Ischl, Oostenrijk van Hilda Bouma-Aardema - WaarBenJij.nu De berg op - Reisverslag uit Bad Ischl, Oostenrijk van Hilda Bouma-Aardema - WaarBenJij.nu

De berg op

Door: Hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda

04 Juni 2019 | Oostenrijk, Bad Ischl

Na vanmorgen alweer een fijn ontbijt, zijn we met de auto naar de abfahrt van de Gletscherbahn gegaan. Prachtig weer, maar na een waarschuwing van onze gastvrouw "es ist kalt da", gewapend met lange broek en trui en sjaal omhoog.
Wat een ervaring, overal sneeuw, zo mooi dat het niet te beschrijven is.
We vangen wat verhalen op van gidsen over lawines, met dodelijke afloop......
Er is een soort van touwbrug gemaakt, en we durven erover, zelfs de glazen trap geprobeerd. Het ijspaleis bezocht kortom een geweldige dag.
Aan het einde van de middag even heerlijk in de zon met een boek.

Tijdens het avond eten horen we dat afgelopen januari er een lawine door het dorp vlakbij is gegaan, en daar dwars door een hotel vol gasten, en niemand raakte zelfs maar gewond. Wat een wonder.