Van Posedarje naar Krk - Reisverslag uit Vrbnik, Kroatië van Hilda Bouma-Aardema - WaarBenJij.nu Van Posedarje naar Krk - Reisverslag uit Vrbnik, Kroatië van Hilda Bouma-Aardema - WaarBenJij.nu

Van Posedarje naar Krk

Door: Hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda

13 Juni 2019 | Kroatië, Vrbnik

Gisteren vertrokken uit Posedarje. Je kan via de tolweg naar Krk, maar wij zijn langs de kustweg gegaan. Een prachtige route om te rijden. Je rijdt vlak langs het water, lekker veel bochten maar schitterend. Omdat we redelijk vroeg in Krk aankwamen, zijn we nog het oude Krk in geweest en hebben we het kasteel bezocht.
Het is nog steeds super warm, dus de airco op de kamer is heerlijk.
Gisteravond een dinerbuffet gehad, en een keertje heerlijk vegetarisch gegeten:), want dat is hier haast onmogelijk. Ze houden van vlees en dan vooral heel veel^^.

Vandaag zijn we na het ontbijt rond 10.00 vertrokken om wat dingen in de omgeving te bekijken. We kwamen in Vrbnik, een stadje wat deels gebouwd is op een rots. Alle straatjes en huizen lijken aan elkaar vast te zitten. We hebben een hele poos kruip door sluip door gedaan, zo ontzettend leuk. Er is daar het smalste straatje van de wereld, 43 cm breed. In de omgeving van het stadje overal druivenstruiken, er wordt 1 bepaalde druif verbouwd die het alleen hier goed schijnt te doen (en op 1 plaats precies aan de andere kant van het water wat tussen het eiland Krk en de vaste wal ligt.)
Al rijdend en steeds weer even stoppen hebben we heerlijke soep gegeten in Bistro Malik, redelijk verstopt, maar toch gevonden en een poos gelopen in Baska.
We merken dat de warmte vandaag iets minder is, maar toch op tijd terug naar het hotel. Douchen en weer op naar het dinerbuffet. :-)