Plitvice meren - Reisverslag uit Plitvica, Kroatië van Hilda Bouma-Aardema - WaarBenJij.nu Plitvice meren - Reisverslag uit Plitvica, Kroatië van Hilda Bouma-Aardema - WaarBenJij.nu

Plitvice meren

Door: Hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda

08 Juni 2019 | Kroatië, Plitvica

Gisteren ondanks dat we maar iets meer dan 300 km hoefden te reizen, er best lang over gedaan. Wegwerkzaamheden, een rij voor de Kroatische grens enz. Heel Europa lijkt wel op de schop te zijn.

Vanmorgen vroeg op gestaan en om 7.00 al ontbeten. Daarna vertrokken naar het Nationaal Park Plitvice Meren, dit heeft een beschermde status als Unesco werelderfgoed Park.
Er mogen sinds april maar 15.000 mensen per dag in, maar als je binnen bent kijk je je ogen uit. Watervallen, een prachtige natuurlijke omgeving, waar niets aan wordt gedaan, het gaat zoals het gaat.
Vlonderpaden over het heldere water, in een woord geweldig.
Allerlei zaken worden buiten de grens van het beschermde gebied gehouden, zoals toilet, eten en drinken..... alleen mogelijk bij de stations. Dit denken wij om te voorkomen dat er allerlei rotzooi in het park terecht komt.
We hebben vandaag de hoge kant van het park gedaan, morgen gaan we nog een keer voor de lage kant.
We hebben de laatste dagen temperaturen van 30 graden, best warm.