Wie niet oververhit wil raken, moet slim zijn - Reisverslag uit Posedarje, Kroatië van Hilda Bouma-Aardema - WaarBenJij.nu Wie niet oververhit wil raken, moet slim zijn - Reisverslag uit Posedarje, Kroatië van Hilda Bouma-Aardema - WaarBenJij.nu

Wie niet oververhit wil raken, moet slim zijn

Door: Douwe

Blijf op de hoogte en volg Hilda

11 Juni 2019 | Kroatië, Posedarje

Het was gisteravond nog lang warm, we hebben de airco zachtjes laten draaien en zijn toch in slaap gevallen. Vanmorgen ons door het hotel wakker laten maken, dan bedoel ik niet door de receptie, maar door de vroege gasten die buiten gaan zitten te ontbijten; ons balkon is 2 hoog boven het terras van het restaurant. En tsja, dan wordt het weer een warme dag. Dus vanmorgen gelijk maar de oude binnenstad van Zadar doorkruist, gelegen op een soort van schiereiland binnen de stad zelf. Veel oude (kerk)gebouwen en overblijfselen van delen van statige gebouwen van vroeger bekeken. Ook hier werden weer veel busladingen mensen van diverse reisorganisaties losgelaten in de stad, steeds maar weer in parade achter een persoon met opgestoken parasol achterna. En ja dan wordt het inmiddels weer ruim over de 30 graden buiten. Dan moet je slim zijn, de verkoeling opzoeken en waar doe je dat dan. Nou, in een winkelcentrum twee keer zo groot als een voetbalstadium. Heerlijk in de koele lucht binnen, zowel benedenverdieping als bovenverdieping doorgeslenterd en boodschappen gedaan. Daarna terug naar ons hotel waar bleek dat de wind was aangewakkerd en een verkoelende bries over ons balkon liet waaien. Dus met een e-boekje in een hoekje. Inmiddels is het half acht, hebben we alles weer wat ingepakt en gaan we nog even een drankje op het hotelterras gaan doen. Morgen naar de stad Krk op het schiereiland Krk, ons voorlaatste geplande hotel waar we 3 nachten verblijven.

• 12 Juni 2019 - 09:36

Peter Heuveling:

Hier is het ook aangenaam, de hectische tijd is achter ons en nu weer aangenaam rustig.

Groetjes uit Normandië.