Het was een lange dag - Reisverslag uit Rossland, Canada van Hilda Bouma-Aardema - WaarBenJij.nu Het was een lange dag - Reisverslag uit Rossland, Canada van Hilda Bouma-Aardema - WaarBenJij.nu

Het was een lange dag

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hilda

27 Juli 2009 | Canada, Rossland

Inmiddels zijn we aangekomen in Rossland. De afgelopen twee dagen zaten we in Panorama Mountain Village, 20 km onder Invermere. Die Village was een compleet ski-dorp voor yuppen. Om maar een voorbeeld te noemen, in die Village was o.a een soort van ski-lift die je van het bovenste deel van de Village naar het onderste deel bracht, (of v.v.) staande in een skilift gondel op 5 meter hoogte over alles heen. In een hoek van de Village was een helikopter landingsplaats voor de rijkste yuppen. We hebben de extra dag daar benut om even bij te tanken, aan de rand het zwembad. En wederom scheen de zon zo fel, dat we redelijk rood verbrand terugkwamen in onze ruime kamer. We hebben tot nu toe geen dag gehad onder de 25 graden. Vandaag gaf de thermometer in de auto zelfs 32 graden aan...
Morgen vertrekken we naar Pendicton. We zitten dan inmiddels onder de bosbrand gebieden, daar zijn we mooi
ruim omheen gereden. Ook nu weer geen foto's, deze PC stond in een videotheek die we vanavond toevallig tegenkwamen, het hotel had ons geen PC met Internet te bieden.
Vandaag hebben we ruim 380 km gereden om ons volgende hotel te vinden, toch vandaag nog de mogelijkheid benut om Ford Steel te bezoeken, een soort Openlucht Museum als Enkhuizen ook heeft, maar dan van allemaal oude Amerikaanse gebouwen van 1890-1920, toen de goudkoorts in Ford Steel heerste.
Misschien een volgende keer weer foto's....

Douwe en Hilda.

• 28 Juli 2009 - 05:47

Henk Haar:

Beste reizende roelen, hetis goed te lezen dat het goed gaat en dat jullie genieten van alles wat je wordt geboden.
    Heb de site doorgestuurd naar de kamergenoten.
    Nog voor de rest mooie en verbazingwekkende dagen gewenst.

Ps ben net een week terug van vakantie wennen hoor.

• 28 Juli 2009 - 11:55

Frank:

Ik zit jullie verslag te lezen en het brengt weer veel herinneringen bij mij boven van de reis die Margarita en ik daar vorig jaar gemaakt hebben.
    Nog veel plezier in ieder geval.