We zijn weer thuis - Reisverslag uit IJlst, Nederland van Hilda Bouma-Aardema - WaarBenJij.nu We zijn weer thuis - Reisverslag uit IJlst, Nederland van Hilda Bouma-Aardema - WaarBenJij.nu

We zijn weer thuis

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hilda

03 Augustus 2009 | Nederland, IJlst

Inmiddels zijn we weer thuis. Nu nog van de jetlag zien af te komen.
Je stapt namelijk op 18:45 uur op het vliegtuig. De vliegduur is negen uur. Dus dan is het 03.45 's nachts. Dan koffers van de band halen en gelukkig staat je afhaaltaxi klaar.(dankjewel Gerke en Marlou!) Die taxi brengt je naar IJsselstein waar je dan nog even een bakje koffie drinkt en trek in een ontbijt begint te krijgen, want het is inmidels al weer ochtend geworden (in Canada dan). Dan in je eigen auto naar huis, wat nog net lukt zonder in slaap te vallen want je bent inmiddels al de hele nacht op. Maar door het tijdsverschil ben je helemaal niet 's nachts geland om 03:45 uur, maar om 12:45 uur. Naast negen reisuren heb je ook nog te maken met negen uren tijdsverschil.
Oftewel, zondagavond lagen we voor 21:00 uur al op bed en sliepen al voordat ons hoofd het kussen raakte. Vannacht omstreeks 04:00 uur klaarwakker en trek in eten. Hoe zou dat nu komen... Dus een uurtje er uit geweest, naar beneden gegaan en wat gegeten. Daarna weer ons bed opgezocht en tot een uur of 11 alsnog weer geslapen. Inmiddels is het maandagmiddag en zit ik dit stukje te typen. Ben blij dat ik nog een week vrij heb om bij te komen. Het is hier wel koud trouwens, 21 graden is niet wat ik gewend was...

Douwe.

• 03 Augustus 2009 - 12:32

Frank:

Niet zeuren, In CANADA een kerel, nu thuis ook een kerel ....