Van San Francisco naar Oakhurst - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van Hilda Bouma-Aardema - WaarBenJij.nu Van San Francisco naar Oakhurst - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van Hilda Bouma-Aardema - WaarBenJij.nu

Van San Francisco naar Oakhurst

Door: DB.

Blijf op de hoogte en volg Hilda

29 April 2013 | Verenigde Staten, Oakhurst

Zoals op de voucher van de autoverhuurder (Alamo) stond, mochten we om 09:30u de auto ophalen. Dankzij ons reisburo was dat één blok van het hotel vandaan. Dat is te doen met elk een koffer op wieletjes. Bleek dat er al een hele rij voor de verhuurbalie stond. Dus eerst een uur naar de verkooppraatjes van de baliemedewerkers mogen luisteren. Toen we zelf aan de beurt waren wisten we precies op welke vragen we "no we don't" moesten zeggen. Dat leverde ons een gratis upgrade op van onze auto, want we waren er wel achter dat de parkeergarage vol stond met veel te grote auto's die niet in het parkeervak pasten. We rijden nu in een Dodge Charger...
Vervolgens een uur nodig gehad om San Francisco uit te komen. Daarna een paar uur op zesbaans snelwegen richting Oakhurst / Yosemite. Van zesbaans naar vierbaans naar tweebaans. Het laatste stuk was meer bochten dan rechte weg. Toch nog redelijk op tijd in de middag in Oakhurst aangekomen. Dus snel naar het information centre. Die raadde ons aan om naar de Sequoia bomen te gaan. Zo gezegd zo gedaan. Honderden bochten verder, met pijnlijke oren omdat we ondertussen de 5000 feet grens passeerden. Grote statige bomen, de oudste wel 1800 jaar oud. Zo dik dat ze er vroeger een gat in zaagden waar je met de auto doorheen kon rijden.

• 30 April 2013 - 11:30

Jordy De Jong (D-reizen):

Douwe en Hilda, Ik wens jullie een hele mooie reis het "binnenland" in! Geniet van jullie mooie reis!