Bryce 2e dag - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Hilda Bouma-Aardema - WaarBenJij.nu Bryce 2e dag - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Hilda Bouma-Aardema - WaarBenJij.nu

Bryce 2e dag

Door: DB

Blijf op de hoogte en volg Hilda

06 Mei 2013 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Vandaag hadden we een wandeling door Bryce National Park op het programma staan. Na een ontbijt van pancakes met stroop genoeg energie op voorraad. Omstreeks 11:00 uur waren we op het beginpunt van ons wandelpad. Een hooguit anderhalve meter breed pad zonder enige vorm van beveiliging. De Amerikaanse manier van "eigen verantwoordelijkheid". Dat pad ging gelijk met een tiental S-bochten enkele tientallen meters naar beneden zodat je tussen de "Hoodoos", de stalagmietachtige bergen, kwam te lopen. Onder een bewolkte hemel liep het wel lekker, dus de eerste route werd uitgebreid met een extra rondje van een tweede route die weer op de eerste route uitkwam. Uiteindelijk ruim vier uur tussen de Hoodoos gelopen, nou toe hadden we de leg er wel uit. Steeds bergje op bergje af loopt anders dan vlakke grond en daarnaast zitten we ook nog op ruim 2800 meter hoogte. We waren ook mooi op tijd terug bij de auto, toen barstte het onweer los. Omdat we langs de gelopen route bepaalde dingen op de foto hadden gezet, konden we op vertoon van die foto's een kleiningheid in het Visitors centrum halen. Toen we daar uit de auto stapten, barstte er een flinke hagelbui los, de hagels waren zo groot, ze deden zeer op ons hoofd. Na onze Hoodoos button in ontvangst te hebben genomen, in de stromende regen naar ons hotel gereden. Vanavond ons aan een "Diner Buffet" gewaagd, oftewel opscheppen tot je vol bent. Zitten nu op onze hotelkamer de reis van morgen te plannen, net geen 300 miles naar Moab. Tot de volgende keer!
@Linda; inderdaad een reis om niet snel te vergeten, onvoorstelbaar dat we nog maar anderhalve week onderweg zijn. Groeten aan iedereen op Bogerman.

• 07 Mei 2013 - 07:39

J.Aardema:

Iedere morgen voor ik me aankleed lees ik eerst jullie reisverslag,

zo ga ik mee op deze prachtige reis. Tot morgen, Mama

• 07 Mei 2013 - 14:54

Henk:

Lui daar aan de andere zijde,
    ziet er goed uit,
    het is hier nu ook zomer.
    Douwe voor jou info de schietbaan etc ligt plat.
    Dus wanneer jij terg bent geniet je een nieuw uitzicht.

Nog veel plezier
    de kamer

• 07 Mei 2013 - 21:56

Coby:

Jeetje wát zien jullie veel en wat zullen jullie straks moeten wennen aan de Hollandse size van álles !Liefs uit warm (graadje of 24....) Snits